نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
462
-
الف
+

خاطرات ناگفته «مهران غفوریان» از سریال «زیر آسمان شهر»

«مهران غفوریان» کارگردان سریال «زیر آسمان شهر» در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به خاطرات خود از چالش های روند تولید این سریال گفت.

به گزارش آی فیلم 2، سریال «زیر آسمان شهر» اوایل دهه 80 به کارگردانی «مهران غفوریان» و نویسندگی هنرمندانی چون «رضا عطاران» و «سروش صحت»  تولید شد.

این سریال را می‌توان یکی از خاطره‌انگیزترین و موفق‌ترین سریال های کمیدی ایران در دهه 80 خورشیدی برشمرد که با توجه به اقبال مخاطبان فصل دوم و سوم این سریال نیز ساخته شد.

چندی پیش با توجه به درخواست های مکرر مخاطبان فصل سوم سریال «زیر آسمان شهر» در جدول نشراتی شبکه آی فیلم 2 قرار گرفت.

«مهران غفوریان» کارگردان سریال «زیر آسمان شهر» با حضور در شبکه آی فیلم با اشاره به خاطرات خود از چالش های روند تولید این سریال سخن گفت.

غفوریان بازیگر و کارگردان «زیر آسمان شهر» پس از دو دهه از تولید این مجموعه درباره ساخت آن گفت: «زیر آسمان شهر» اولین سریالی بود که در آن شخصیت‌ها ثابت با قصه‌های متفاوت بودند.

وی در این خصوص افزود: من با آقای «رضا عطاران» و دوست عزیزم «نادر کاشانی» تهیه کننده اثر و «امیرحسین طالبی» تصمیم گرفتیم یک اثر خوب بسازیم؛ او به شدت خلاق بود و هم اکنون نیز این روحیه را دراد و برای این کار خیلی زحمت کشید. وقتی دو قسمت را نوشت من گفتم عالی است و روند تولید آغاز شد.

غفوریان درباره اینکه چرا شخصیتش در «زیر آسمان شهر» به «بهروز خالی بند» معروف بود و فامیلش «پیرپکاجکی» شد، هم چنین می‌گوید: شخصیتی که رضا طراحی کرد فردی دروغگو بود. «فرشید پیرپکاجکی» یکی از دوستان من در در دوران مکتب (مدرسه) بود که پدرکلانش (پدربزرگ) اهل پیر پکاجک بوده است که مکانی در تبریز است. به او گفتم می‌خواهم از فامیلش استفاده کنم.

غفوریان که مهمان برنامه «14 اینچ» آی فیلم بود، در پاسخ به این سوال «امین زندگانی »که چرا «یوسف تیموری» در فصل دوم «زیر آسمان شهر» حضور نداشت؟ توضیح داد: دلیل اصلی عدم حضور یوسف تیموری در «زیر آسمان شهر» عدم تمایل وی برای ادامه حضور در این سریال بود.

وی افزود: قصه‌ای نوشتم که کرکتر «فولاد» صورتش می‌سوزد و عملیات جراحی پلاستیک می‌کند و «مجید صالحی» نقش وی را ادامه داد.

این هنرمند ایرانی در پایان گفتگوی خود با یادی از دو بازیگر درگذشته سریال «زیر آسمان شهر» عنوان کرد: می‌خواهم از مرحومه خانم «ملکه رنجبر» و مرحوم «کیومرث ملک مطیعی» که چیز‌های زیادی از آن‌ها یاد گرفتم، یاد کنم. اولین چیزی که از آن‌ها یاد گرفتم صبوری بود. روحشان شاد باشد. امیدوارم اگر من آن زمان قصوری داشتم حلالم کنند.

لازم به ذکر است سریال «زیر آسمان شهر 3»  هر روز ساعت 18:00 به وقت تهران، 19:00 به وقت کابل و 19:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر